sobota, 18 stycznia 2014

Ciasteczka pomarańczowe

Dziś tak na szybkiego postanowiłam zrobić ciasteczka, tak naprawdę zrobiłem je z produktów które miałam w domu i powiesz szczerze nie chwaląc się wyszły mega <3 Nie są za słodkie, akurat w sam raz. I do tego ta nata pomarańczy. mmmm. Cały dom u mnie pachnie. Ciasteczka jeszcze ciepłe dopiero wyjęłam je z piekarnika i jak spróbowałam to wiedziałam że muszę się podzielić nimi z wami. Polecam dla każdego, w smaku jest delikatny i po prostu rozpływają się w ustach:) Mi wyszło 17 sztuk :)



Składniki:

  • 50 g. cukru pudru
  • 100 g. miękkiego masła
  • 1 żółtko
  • skórka otarta z jednej pomarańczy 
  • 1 łyżka stołowa soku z pomarańczy 
  • 1,5 łyżki skórki pomarańczy kandyzowanej 
  • 175 g. mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
Sposób przygotowania:
  • Pomarańcze sparzyć gorącą wodą i dokładnie umyć.
  • Utrzeć masło z cukrem,dodać żółtko, skórki i sok z pomarańczy, dokładnie wymieszać.
  • Dodać mąkę i proszek do pieczenia, zagnieść ciasto.
  • Powstałe ciasto zostawić w lodówce na godzinę. 
  • Formować kulki wielkości orzech włoskiego i spłaszczać je.(układać na papierze do pieczenia)
  • Piec w 180 stopniach  10-15 minut, aż ciastka nabiorą złotobrązowej barwy.







Proste?. Proste ! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz