poniedziałek, 20 stycznia 2014

Piernik

Hmm...?Co napisać? nie wiem. Piernik robiłam pierwszy raz i jestem z niego bardzo zadowolona:) Na pewno jeszcze u mnie zagości kiedyś, chociaż będę dalej szukać tej perełki wśród pierników. A kto wie może to właśnie ten będzie najlepszy. Dużo roboty przy nim nie ma więc spokojnie możemy zrobić go po szkole,pracy:) 
PS.  http://xoxoogirls.blogspot.com/ to jest mój drugi blog na którym pisze wraz z moją koleżanką Olą, możecie tam znaleźć moje przepisy i zdjęcia Oli :) Zapraszamy:)





Składniki:

  • 125 g. masła
  • 125 ml. mleka
  • 1 jako 
  • 1 łyżka miodu 
  • 1 szkl. mąki 
  • 0,5 szkl. cukru 
  • 1,5 łyżeczki kakao 
  • paczka przyprawy do piernika (ok.3 łyżki )
  • szczypta soli
  • garść posiekanych orzechów włoskich 

Sposób przygotowania:
  • Masło rozpuszczamy i chłodzimy, dodajemy jako, miód i mleko, wszystko dokładnie mieszamy.
  • cukier, przesianą mąkę i proszek do pieczenia, kakao, przyprawę do piernika i szczyptę soli mieszamy w oddzielnej misce.
  • Do suchych składników dodajemy mokre i miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.
  • Dodajemy orzechy obtoczone w mące i mieszamy.
  • Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 C i pieczemy 45-50 minut :)






Do roboty :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz