poniedziałek, 19 maja 2014

Wuzetka

Dawno mnie tu już nie było, ale nic postaram się nadrobić starty w jak najbliższym czasie. Dziś przygotowałam dla was post z Wuzetką o mmm. jest rewelacyjna. Mocno kakaowe placki z masą śmietanową serową i na to polewa czekoladowa. Ciasto jest dosyć szybkie i rewelacyjne <3 Przepis mam z stąd i jest na prawdę rewelacyjny . Polecam!








Składniki:
Biszkopt:

  • 6 dużych jajek
  • 1 szkl. cukru
  • 1 szkl. mąki
  • szczypta soli
  • 3 łyżki kakao
  • 3 łyżki oleju
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
Nasączenie:
  • 0,5 szkl. ciepłej wody 
  • 2 łyżki cukru 
  • cała cytryna 
Krem:
  • 500g. sera (jak do sernika)
  • 500 ml. śmietany kremówki 30%
  • 0,5 szkl. wody 
  • 5 łyżeczek żelatyny 
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego 
  • cukier puder do samoku ok.0,5 szkl 
Polewa czekoladowa :
  • 100 g. masła 
  • 2 łyzki mleka
  • 0,5 szkl. cukru (lub więcej, do smaku)
  • 3 łyżki kakao (lub więcej , do smaku)
Sposób przygotowania:
  • Białka od żółtek oddzielamy, białka ubijamy z cukrem i solą, dodajemy po jednym żółtku stopniowo ciągle miksując.
  • Dodajemy przesianą mąkę kakao i proszek do pieczenia ciągle miksując. 
  • dodajemy olej i delikatnie mieszamy 
  • Powstałe ciasto dzielimy na dwie równe części i pieczemy w 180 C przez 12,5 min. 
  • żelatynę rozpuszczamy w gorącej wodzie, lekko studzimy.
  • Ubijamy śmietanę z cukrem waniliowym, dodajemy stopniowo ser i cukier puder. Na koniec wlewamy żelatynę i delikatnie mieszamy łyżką, odstawiamy do lodówki do lekkiego stężenia (ok.30min)
  • w między czasie przygotowujemy poncz: wodę wraz z cukrem i wyciśniętym sokiem z cytrynem mieszamy do rozpuszczenia się cukru, nasączamy placki.
  • Masło cukier i kakao rozpuszczamy, na koniec dodajemy mleko.(  WAŻNE POLEWA NIE MOŻE SIĘ GOTOWAĆ)
  • Placki przekładamy masą  i polewamy polewą.

3 komentarze:

  1. Ja zawsze kochałam wuzetkę! Niestety mojej mamie zawsze wychodził zakalec, przez co jej nie piekła.
    A.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi smaka zrobiłaś :P chyba sobie zrobię takie ciasteczko ;D

    OdpowiedzUsuń