wtorek, 28 stycznia 2014

Tort oreo

Tort oreo gdy robiłam go pierwszy raz był bardziej taki bajeczny, pierwszy raz robiłam z moją koleżanką na jej urodziny za to za drugim razem robiłam sama też na urodziny ale uznałam że nie będę go ozdabiać w m&m's i batoniki www tylko w prostą klasykę czyli kakao, Smakuje nieziemsko jest czekoladowy i mokry, w smaku się zakochałam<33. Polecam każdemu do zrobienia bo tak naprawdę to on jest bardzo prosty :)



Składniki na ciasto:
  • 1 i 3/4 szkl. mąki 
  • 1 i 3/4 szkl. cukru 
  • 3/4 szkl. kakao 
  • 1/2 szkl. oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 szkl. maślanki 
  • 1 szkl. gorącej świeżo zaparzonej kawy 
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego 
  • 1/2 łyżeczki soli
Składniki na masę:
  • 600 g. serka homogenizowanego ( u mnie waniliowy)
  • 2 szkl. śmietanki 30% lub 36%
  • 1/4 szkl. cukru pudru
  • 20 ciasteczek oreo 
Sposób przygotowania :
  • Mąkę i kakao przesiewamy,mieszamy z cukrem, solą, proszkiem do pieczenia, sodą.
  • Maślankę roztrzepujemy z jajkami aromatem i olejem.
  • zawartość obu misek łączymy możemy ręcznie lub mikserem na niskich obrotach.
  • Dodajemy kawę i ponownie mieszamy do połączenia składników.
  • Ciasto przelewamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.
  • pieczemy w 180 stopniach ok.60 minut, do tzw 'suchego patyczka'
  • Ciasto studzimy parę godzin.
  • Ciasto kroimy na 3 równe warstwy.
  • Miedzy czasie robimy masę: Serki ucieramy z cukrem, dodajemy śmietanki i ponownie miksujemy.
  • Kruszymy ciasteczka na małe kawałki i dokładnie mieszamy łyżką z masą
  • Ciasto przekładamy masą. 
  • Dekorujemy według uznania.





Powodzenia ! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz