sobota, 1 lutego 2014

Pancakes

Pancakes? Cóż to takiego? A więc jest to specyficzne akermańskie danie, które serwują na śniadanie, według nich jest to idealne śniadanie. 
W piątek gdy byłam sama w domu pomyślałam ' a może bym zrobiła te słynne pancakes' , pełno ich na blogach, i tak się stał. Zrobiłam i wcale nie pożałowałam, wyszły rewelacyjne:) W smaku są podobne do naleśnika tylko trochę grubsze i bardziej puszyste.
Powala mnie na kolana fakt ten że z jednej strony są takie piękne gładkie a z drugiej na całej powierzchni są dziurki, bardzo pozytywnie zaskoczyło. W stanach najczęściej jada się je z syropem klonowy, ja niestety nie miałam więc u mnie były z dżemem i i miodem w postaci esów floresów :) Mi wyszło ich 8 :)


Składniki: 
-2 jajka
-170 g. mleka
-38 g. masła
-38 g. cukru 
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
-szczypta soli
- 160 g. mąki

Sposób przygotowania:
-masło rozpuszczamy i lekko studzimy.
-składniki mokre połączyć i dodać mąki i miksować do uzyskania gładkiej konsystencji 
-wylewamy na patelnie niewielkie placuszki.
-smażymy z jednej strony. ok 1 min ( aż wszystkie bąbelki które powstaną pękną) i drugą stronę ok.45 s. 
-Podajemy na ciepło z dowolnym dodatkiem:)









1 komentarz:

  1. Mam na nie ochotę już od dłuższego czasu. Tylko nigdzie nie mogę dostać syropu klonowego! Ostatnio postanowiłam sobie, że będę zabieram śniadanie do pracy. Kupiłam sobie taki https://onedaymore.pl/sklep/miska-cirqula-1250ml-nordic-pine/ specjalny pojemnik i zamierzam zabierać własnoręcznie przygotowane jedzonko.

    OdpowiedzUsuń