sobota, 15 marca 2014

Murzynek

Murzynek jest to moje pierwsze samodzielne ciasto, robiłam je jeszcze jako mała dziewczynka i tak na prawdę nie wiedziałam że w przyszłości będę piec, mieć bloga, Fan Page, i piec w E.G.K.M.T.
Przepis mam z cukru waniliowego który już od dawna nie jest produkowany.  Mam wielki sentyment do tego ciasta, to może właśnie dzięki niemu teraz piekę. Dla mnie jest idealne, mocno kakaowe, zachęcam każdego do wypróbowania tego przepisu a może i w was obudzi się instynkt kulinarny:) 



Składniki: 

  • 1 kostka margaryny
  • 2 szkl. cukru 
  • 5 łyżek kakao
  • 0,5 szkl. wody
  • 2 szkl. mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • cukier waniliowy
  • esencja rumowa
  • 4 jajka
Sposób przygotowania:
  • Margarynę, cukier, kakao i wodę rozpuścić w rondlu.
  • Przelać do większej miski i dodać: mąkę, proszek do pieczenia, cukier waniliowy, esencję i wymieszać.
  • Oddzielić żółtka od białek jajek i ubić na sztywną pianę białka.
  • Do masy dodać żółtka i wymieszać, następnie dodać pianę z białek i ponownie wymieszać.
  • Piec 40-43 minuty w 180 stopniach C 




Powodzenia ! (y) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz